Trenutno pregledavate YouTube ugasio brojač dislajkova

YouTube ugasio brojač dislajkova

YouTube je danas objavio svoju odluku ukine „dislike“ opciju na videima. YouTube vjeruje da će promjena bolje zaštititi svoje kreatore od uznemiravanja. Već je poznato YouTube kompaniji da postoje grupe ljudi koje namijenjeno dislike video kako bi stvorili „hate“ prema određenom kreatoru.
Kompanija kaže da, iako broj „dislike“ neće biti vidljiv javnosti, ne uklanja samo dugme za „dislike“. Korisnici i dalje mogu kliknuti dugme na videozapisima kako bi autorima privatno signalizirali da im se ne sviđaju. U međuvremenu, kreatori će moći pratiti svoje dislike u YouTube studiju zajedno s drugim analitičkim podacima o performansama njihovog videa, ako žele.


Promjena je uslijedila nakon eksperimenta koji je YouTube sproveo ranije ove godine, a čiji je cilj bio da utvrdi da li će ove vrste promjena smanjiti napade dislike i uznemiravanje kreatora.
U to vrijeme, YouTube je objasnio da broj dislike javnosti može uticati na dobrobit kreatora. Iako je to istina, dislike može poslužiti i kao signal drugima kada su videozapisi mamac za klikove, neželjena pošta ili obmanjujući, što može biti korisno.
YouTube je rekao da je također čuo od manjih kreatora i drugih koji su tek započeli rad na platformi da smatraju da su nepravedno na meti napada dislajk-a. Eksperiment je potvrdio da je to istina – kreatori s manjim kanalima bili su meta napada nesviđanja više nego veći kreatori.
Međutim, YouTube je odbio podijeliti konkretne detalje ili podatke prikupljene kroz te eksperimente. Međutim, navodi se da je proveo svoje testove „više mjeseci“ i sproveo „dubinsku analizu uticaja“ o tome kako su promene uticale i na korisnike i na kreatore.
Kompanija je eksperimentisala sa različitim dizajnom za uklanjanje broja dislajkova, uključujući onaj gde se ispod dugmeta sa palcem nadole pojavila reč „Dislike“ umjesto broja nesviđanja. Ovo je dizajn na koji se kompanija sada odlučila, što je manje ometajuća promjena u nizu dugmadi za angažman ispod videa.


Kompanija ne bi bila prva velika platforma koja eksperimentiše sa idejom smanjenja javne vidljivosti signala koji prenose raspoloženje korisnika. Iz sličnih razloga vezanih za mentalno zdravlje, Instagram je prije nekoliko godina počeo testirati kako bi sakrio svoj broj lajkova na globalnoj razini. Vjeruje da bi fokusiranje na postizanje lajkova moglo biti štetno za zajednicu i da bi kreatorima moglo biti manje ugodno da se izražavaju na platformi. Međutim, na kraju, ni Facebook ni Instagram nisu se mogli u potpunosti posvetiti odluci i umjesto toga vratili su moć skrivanja lajkova pod kontrolu korisnika – potez koji je efektivno zadržao status quo netaknutim.
Promjene na YouTube-u u pogledu broja “ne sviđa mi se” uvode se u vrijeme kada je u javnosti došlo do razmišljanja o velikoj tehnologiji i njenom uticaju na mentalno zdravlje, posebno kada su u pitanju maloljetnici. Kompanije preispituju način na koji su njihovi sistemi dizajnirani da ciljaju i utiču na njihovu korisničku bazu, kao i kakve promjene mogu napraviti prije nadolazećih propisa. U velikom broju tržišta, zakonodavci su povlačenjem u tech rukovodioci na ročišta – YouTube uključeni – i zanatske zakona čiji je cilj vladaju u nekim od tech više problematičnih elemenata . Mentalno zdravlje je samo jedno područje od regulatornog interesa, ali, uz ciljanje oglasa, privatnost, algoritamsko pojačavanje dezinformacija i još mnogo toga.
U slučaju YouTube-a, kompanija je pokušala da preduzme neke od potrebnih promjena implementacijom povećane zaštite i funkcija privatnosti za korisnike uzrasta od 13 do 17 godina, a istovremeno je smanjila potencijal monetizacije za “nezdrav” sadržaj za djecu. Ali veći pomak na tržištu također tjera kompanije da razmotre druga područja svojih platformi koja su potencijalno toksična za široke grupe ljudi.