Korisničko iskustvo (UX) se reklamira kao jedan od najkritičnijih faktora za efikasan SEO u 2021. S obzirom da se prosječan raspon pažnje korisnika interneta naizgled smanjuje iz dana u dan i generacija koja očekuje trenutne rezultate, brzina web stranice i lakoća navigacije su od najveće važnosti.
U ovom članku ćemo objasniti UX, šta je to, optimizaciju za pretraživače, kako da je poboljšate i zašto je toliko bitan za svakog vlasnika web sajta.
Šta je korisničko iskustvo?
Izraz je relativno razumljiv sam po sebi jer se radi o iskustvu koje posjetitelj web stranice dobije kada pogleda i krene po vašoj web-lokaciji. Pozitivan UX se sastoji od nekoliko faktora uključujući, ali ne ograničavajući se na, sljedeće:
- Učitavanje web stranice i brzina učitavanja stranica
- Jednostavna i logična navigacija po sajtu
- Minimalni broj oglasa i iskačućih prozora
- Kvalitetan sadržaj
- Tekst sa dosta praznog prostora i razbijen na podnaslove
- Sadržaj koji se može brzo skenirati
- Web stranica koja je laka za oko i ugodna za gledanje
- Neka bude jednostavno
- Imati stranicu sa često postavljanim pitanjima (FAQ)
- Jasan poziv na akciju (CTA)
U suštini, cilj je da posjetitelj doživi odlično vizualno iskustvo i lako se kreće vašom web stranicom. Zvuči lahko, ali nije tako jednostavno jer su potrebni drugi kriteriji za postizanje maksimalnog iskustva, rezultata i konverzija.
Kome je zaista stalo do korisničkog iskustva?
Posjetiteljima je stalo do odličnog UX-a, dakle, u osnovi svima. Vrijeme zadržavanja će se poboljšati na web stranici koja nudi pozitivno korisničko iskustvo. Predstavite im stranicu prepunu treperećih reklama, glasnih boja, masivnih blokova teksta, a posjetitelj će vjerovatno kliknuti i otići negdje drugdje.
Brzina web stranice je također dio podešavanja vašeg korisničkog iskustva, jer dugo vrijeme učitavanja mora biti fokusiran napor da se popravi u vezi sa SEO-om, a to je sve kritičniji aspekt u 2021. Istina, to će također ovisiti o brzini interneta posjetitelja, ali čak ni brzo vrijeme učitavanja web stranice neće napraviti veliku razliku ako stranica ima greške, dugo vrijeme učitavanja, spor TTFB i spora je pri navigaciji. Cilj je osigurati da se svaka stranica na web sajtu otvara brzo i neprimjetno. To će zadržati posjetitelje na vašoj web-lokaciji i smanjiti vašu stopu “brzih” posjeta, što je dobra stvar za vaše Google rangiranje.
Osim Googlea, Bing također brine o korisničkom doživljaju web stranica.
Da li loš UX dovodi do niže rangiranja na pretraživačima?
Google posebno sve više stavlja naglasak na web stranice koji pružaju pozitivno korisničko iskustvo posjetiteljima, a to može uticati na vaše rangiranje, pozitivno ili negativno. Pouzdano tvrdimo da će UX uticati na vaše rangiranje, stope konverzije i stope posjete početne stranice. A to dovodi do sticanja ili gubitka prometa, rangiranja i novih klijenata.
Jedna oblast na koju se Google i Bing fokusiraju je brzina web lokacije. Ranije smo pričali o tome, i vredi ga ponovo pomenuti. Sajtovi koji se sporo učitavaju biće u nepovoljnom položaju kada dobiju veće pozicije u SERP rezultatima. To nije nešto što će donijeti ručnu kaznu ili dovesti do deindeksiranja vaše stranice, ali može sniziti vaše rangiranje i povećati stopu posjete početne stranice.
Google ima za cilj da pruži najbolje rezultate za upit za pretragu. Mnogo je faktora koji utiču na to kako Google dolazi do ovih rezultata. Kvalitetan sadržaj je uvijek od vitalnog značaja, kao i povratne veze. UX se rangira upravo tamo, jer kvalitet sveukupno postaje velika stvar u svijetu pretraživača.
Pretpostavimo da ljudi posjećuju web stranicu i odmah odskaču od nje. U tom slučaju, ovo je pokazatelj tražilicama da stranica ne nudi dobro korisničko iskustvo u nekom ili onom obliku. To bi moglo biti nešto tako jednostavno kao što je sadržaj koji nije ono što je posjetitelj očekivao da će pronaći, stranica izgleda kao zbrkani nered i previše spora za otvaranje.
Svaki vlasnik web stranice mora pogledati svoju web stranicu sa stanovišta posjetitelja kako bi podesio, testirao i napravio promjene ili prilagodbe dizajna koje će poboljšati UX.
Zašto su tehnički SEO i UX takođe važni?
Tehnički SEO i UX pomažu u ukupnom SEO i uspješnosti rangiranja vaše stranice. To također doprinosi korisničkom iskustvu jer web stranica ispravno funkcionira i isporučuje obećani sadržaj otkriven u rezultatima pretraživanja.
- Tehnički SEO može pokriti stvari kao što su:
- Početna interakcija stranice sa SERP-ovima
- Ukupna kvaliteta i relevantnost odredišne stranice
- Brzina učitavanja stranice
- JavaScript okviri
- I još mnogo toga
Korisničko iskustvo može čak ići korak dalje pružanjem načina za interakciju s vašom web lokacijom i vašim brendom čak i nakon što posjetitelj ode. To bi moglo uključivati da ih pozovete da se pridruže vašoj listi e-pošte, re-marketing, kampanje, prisustvo vašeg brenda na društvenim mrežama i tako dalje.
Kako poboljšati korisničko iskustvo vaše web stranice
U modernom svijetu, svaki vlasnik web stranice trebao bi se barem upoznati s osnovama SEO i UX-a kako bi ostao konkurentan i dalje.
Ranije smo spomenuli da je jedan od najboljih načina da poboljšate korisničko iskustvo vaše web stranice da je vidite iz ugla ličnosti vašeg posjetitelja:
- Šta se nadaju da će pronaći kada stignu tamo?
- Da li je sadržaj koristan i lak za čitanje ili skeniranje?
- Da ste posjetitelj, da li biste željeli provesti vrijeme na svojoj web stranici?
- Da li su meni i navigacija logični, što olakšava lociranje informacija, proizvoda ili resursa?
Pitanja poput gore navedenog treba da se postave vlasnici web lokacija o svojim web lokacijama, jer se samo tada mogu nadati poboljšanju svoje web stranice i ponuditi najbolji mogući UX.
Angažovanje pomoći stručnjaka iz industrije koji u potpunosti razumiju mehaniku SEO-a i visokokvalitetnog korisničkog iskustva također neće pomoći bez kraja. Nažalost, neće svi webmasteri i vlasnici online biznisa imati vremena, znanja ili sklonosti da efikasno poboljšaju UX svojih stranica, u koliko ste zainteresirani nudimo SEO optimizaciju i poboljšavamo rangiranje na pretraživačima kao što su Google.