E-commerce (e-trgovina) se odnosi na sve aktivnosti na mreži koje uključuju kupovinu i prodaju proizvoda i usluga. Drugim riječima, e-trgovina je proces za obavljanje transakcija online.
Kada odete do svog omiljenog online prodavca da kupite novi par cipela, bavite se e-commerce. Ako plaćate online da biste prisustvovali muzičkom koncertu ili kupite avionsku kartu preko web stranice avio-kompanije, to je također e-trgovina.
Ipak, e-trgovina se ne dešava samo na desktopu. Zapravo, većina prometa e-commerce pokreće se putem mobilne trgovine. Podstaknuta uticajem pametnih telefona i udobnosti kupovine putem interneta, očekuje se da će prodaja putem mobilne trgovine činiti više od polovine ukupne prodaje putem e-trgovine do 2021.
Prednosti e-commerce (e-trgovina)
Ako postoji mnogo razloga da započnete posao e-trgovine, postoje neke nevjerovatne prednosti koje možete očekivati kada pokrenete svoje poslovanje.
Prednosti daleko prevazilaze praktičnost vođenja vašeg poslovanja online. Evo nekoliko pogodnosti koje možete očekivati nakon što pokrenete svoju online trgovinu:
- Pogodnost. E-trgovina pruža najbolje u pogledu pogodnosti i pristupačnosti. Korisnici mogu pronaći upravo ono što im treba, u bilo kojem trenutku, direktno sa svog desktopa ili mobilnog uređaja. Više pogodnosti za kupca znači više posla za vašu kompaniju.
- Transakcije bez granica . Fizička prodavnica ograničava poslovne operacije na određeno geografsko područje. Web stranica za e-trgovinu, s druge strane, omogućava vašem poslovanju da dosegne više kupaca, globalno – maksimizirajući vaš prodajni potencijal.
- Zarada dok spavate. Internet nikad ne spava. Sa fizičkom radnjom, vjerovatno radite u redovnom radnom vremenu. Uz e-trgovinu, vaši proizvodi su dostupni za kupovinu u bilo koje vrijeme kupcima širom svijeta.
- Skalabilnost. Kako vaša baza kupaca raste, možete proširiti svoje poslovanje e-trgovine kako biste omogućili veću prodaju. Iako proširenje vaše fizičke trgovine obično znači preseljenje ili renoviranje (što može biti skupo), jednostavno ćete morati povećati propusnost na svojoj platformi za e-trgovinu kako biste primili više prometa i narudžbi. I možete predvidjeti buduću prodaju na osnovu podataka o prošloj prodaji i shodno tome povećati ili smanjiti svoju platformu.
- Personalizirana iskustva. Uz e-trgovinu, možete iskoristiti moć za kreiranje personaliziranog iskustva kupovine za svoje kupce. Uz dodatnu i unakrsnu prodaju , kupcima predstavljate proizvode za koje će najvjerovatnije biti zainteresirani, povećavajući prodaju vašeg poslovanja.
- Pristup inovativnoj tehnologiji. Kako tehnologija nastavlja da se poboljšava, naći ćete više načina da pojednostavite svoje poslovne procese – štedeći vrijeme i novac. Kod fizičke trgovine mogu postojati ograničenja u pogledu onoga što tehnologija može učiniti. Uz e-trgovinu, pronaći ćete niz aplikacija i integracija koje vam pomažu da plasirate svoje proizvode na tržište, poboljšate timsku suradnju i pružite bržu korisničku uslugu.
- Pristupačan i efikasan marketing. Umjesto da se oslanjate na tradicionalne marketinške metode kao što su štampani oglasi za usmjeravanje prometa u fizičku trgovinu, imat ćete niz pristupačnih marketinških kanala za usmjeravanje kupaca na vaš posao e-trgovine. Marketing na pretraživačima, organski i plaćeni oglasi na društvenim mrežama i marketing putem e-pošte omogućavaju vam da dosegnete segmentirano tržište po nižoj cijeni.
Različite vrste poslovnih modela e-trgovine
Bez obzira prodajete li proizvode direktno kupcima ili prodajete usluge drugim tvrtkama, možete prodavati online putem e-trgovine. U stvari, postoji mnogo tipova modela e-trgovine koje trebate razmotriti prije nego što pokrenete svoju online trgovinu.
Evo nekih od različitih tipova e-trgovine koje možete izabrati:
B2C — BUSINESS TO CONSUMER
B2C e-trgovina se odnosi na prodaju robe ili usluga pojedinačnim kupcima. B2C je ono na šta većina ljudi pomisli kada čuju izraz „e-trgovina“.
Tradicionalna B2C prodaja odvija se između preduzeća i jednog kupca. U ovom modelu, kupac pronalazi proizvod na mreži i naručuje, a preduzeće šalje proizvod kupcu. Strategija B2C e-trgovine, dakle, uključuje korištenje podataka o potrošačima kako bi se dobio potpuni uvid potrošača na njihovim putovanjima u kupovinu putem interneta.
B2B — BUSINESS TO BUSINESS
B2B e-trgovina se odnosi na prodaju proizvoda ili usluga preduzećima. B2B kompanije obično imaju višu vrijednost narudžbe i češće kupovine.
B2B proizvodi za e-trgovinu mogu uključivati opremu za proizvodnju, distribuciju, usluge hostinga web stranica, finansijske usluge ili softverska rješenja za poduzeća. Ove kompanije pružaju drugim preduzećima proizvode ili usluge koje su im potrebne da bi rasle.
D2C — DIREKTNO DO POTROŠAČA
D2C e-trgovina je slična B2C po tome što je krajnji kupac pojedinačni potrošač, ali se razlikuje po tome što proizvođačima daje mogućnost da prodaju direktno potrošačima umjesto ili uz korištenje trgovaca na malo ili veleprodaje trećih strana.
E-trgovina je dokazan poslovni model koji pomaže u poticanju rasta prihoda za neke od najvećih svjetskih brendova. Ako započnete s e-trgovinom, možete doći do više kupaca na mreži i značajno povećati prihod vašeg poslovanja.